Nicklas Bakkely

Mød behandleren: Nicklas Bakkely

Nicklas Bakkely

Kiropraktor

Nicklas er uddannet kiropraktor ved Syddansk Universitet med en 5-årig kandidatuddannelse i Klinisk Biomekanik. Under uddannelsen har Nicklas bl.a. arbejdet på ortopædkirurgisk afdeling ved Rygcenter Syddanmark og Odense Universitetshospital med fokus på udredning og diagnosticering af patienter med smerter i bevægeapparatet.

Nicklas behandler en bred vifte af problematikker i bevægeapparatet, hvilket bl.a. inkluderer lændesmerter, rygsmerter, nakkesmerter, skuldersmerter, hoftesmerter, knæsmerter, kæbesmerter, hovedpine, senfølger til hjernerystelse, tennisalbue, golfalbue samt hælspore.

Gennem en fyldestgørende samtale og grundig undersøgelse tilrettelægger Nicklas en individuel behandlingsplan for den enkelte patient. Behandlingsplanen består som ofte af manipulation af led, behandling af muskler og sener, information og vejledning samt øvelsesterapi. Derudover anvender Nicklas også dry needling / akupunktur, laser og shockwave som supplement til behandlingen. I samarbejde med patienten styrer Nicklas behandlingsforløbet, trygt og sikkert, mod et fælles mål.

Ved behov for yderligere udredning kan Nicklas foretage røntgenundersøgelse samt henvise til ultralydsskanning og MR-skanning.

Bevægelse, optimisme og motivering af patientens tro på egne evner er grundlæggende elementer i et behandlingsforløb hos Nicklas.

Nicklas er vokset op i Kerteminde på Fyn, hvilket hans dialekt hurtigt afslører.